EUPMt - GMA2007
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.



 
ÍndexCercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió

 

 Pràctica 4!

Ir abajo 
+2
*Misae*
.
6 participantes
AutorMissatge
.

.


Nombre de missatges : 115
Data d'inscripció : 07/02/2008
Edad : 38

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDj Abr 17, 2008 1:55 pm

Eeeiiii!!! k tal?

a veure, volia saber si algú em pot dir si la Bosch va donar pautes per a fer la pràctica 4 o és que s'ha de seguir el que posa a les fotocòpies..? és que hi ha apartats que no acabo d'entendre...com per exemple el que posa a la part "identificació"...
i després, on posa lo de "principis d'interacció persona-ordinador", per què hi és això? simplement per donar info?

Bueno com veieu estic perduda...agraïria molt la vostra ajuda!!

Gràcies!!
Tornar a dalt Ir abajo
*Misae*

*Misae*


Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 02/04/2008
Edad : 38
Ubicació : Llavawest!

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDj Abr 17, 2008 1:57 pm

lol!

jejej bueno, de fet sóc la Maite. és que m'he conectat sense voler amb el d'en paco!! així que el missatge d'abans és meu:P
apa!
Tornar a dalt Ir abajo
GrandeGlande

GrandeGlande


Nombre de missatges : 125
Data d'inscripció : 18/02/2008
Edad : 37
Ubicació : Manresa & Mataro

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDj Abr 17, 2008 10:05 pm

En principi lo únic que s'ha de presentar son els 10 punts amb les seves corresponents respostes, tot lo altre son pautes per aconseguir fer la práctica;) Hi ha coses que podeu trobar al dossier de components de l'any passat.

Salutacions
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.vichne.com
*Misae*

*Misae*


Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 02/04/2008
Edad : 38
Ubicació : Llavawest!

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDj Abr 17, 2008 11:39 pm

ok! s'intentarà fer el k es pot!

merci!!
Tornar a dalt Ir abajo
AranDanDarÀ

AranDanDarÀ


Nombre de missatges : 231
Data d'inscripció : 09/02/2008
Edad : 37
Ubicació : Cabrils

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDl Maig 05, 2008 7:18 pm

Algu pot fer un post copiant el .doc que va donar la Maria?
No tinc el enunciat, se m'ha borrat la meitat del archiu i no puc fer la practica!!!
Merci!!!
Tornar a dalt Ir abajo
http://ultra.eupmt.es/~navferar/
GanJaMan

GanJaMan


Nombre de missatges : 211
Data d'inscripció : 12/03/2008
Ubicació : St. PoL de Mar.iwaNa!

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDl Maig 05, 2008 7:27 pm

a mi m'ha passat el mateix que a tu aquest matí i quan ho e anat a baixarmu dels apunts un altre cop m'he endut la grata sorpresa de que ho havia borrat la tia, donam el teu mail i tu passu si vols k m fa pal pujar-ho a un webhosting ara, k jo també estic tot liat fen això jeje
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.eupmt.es/~rauporjo
GanJaMan

GanJaMan


Nombre de missatges : 211
Data d'inscripció : 12/03/2008
Ubicació : St. PoL de Mar.iwaNa!

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDl Maig 05, 2008 7:32 pm

weno ho he intentat copiar tot pero no m'ha deixat si necesites algo que no hi és aqui tu envio per mail sencer
apa

Pràctica4.2. Anàlisi i valoració de recursos de navegació, disseny i continguts a la Web

1. Caracterització

Classifica-la segons la Tipologia: pàgina personal, informacional, noticiari, comercial, d’opinió, comunitat virtual, acadèmica, lúdica, altres (a precisar) i la temàtica. Estableix el seu proposit. Defineix el seu target principal. Descriu l’estructura principal dels continguts (primer nivell de navegació). Valora la qualitat dels continguts. Valora l’eficàcia de la seva presentació en la pàgina principal.



2. Identificació

Valora en una mostra de nodes, la identificació del lloc (title i encapçalament del node), identificació de l’autoría, freqüència d’actualització, reserva de drets i dades de contacte. Categorització de la font d’informació: autoritat, actual, objectiva, precisa, grau de cobertura.



3. Suport

Valora la idoneitat del projecte al Web i l’aprofitament del potencial comunicatiu de la Xarxa. Considera el possible ús de suports i mitjans complementaris o alternatius



4. Formats

Articulació i equilibri dels mitjans a les diferents pantalles. Adequació dels mitjans (animacions, àudio, vídeo) a l’audiència. Identifica i valora els formats d’informació utilitzats en el lloc Web i suggereix el possible ús de formats complementaris o alternatius



5. Hipertext

Identifica i valora l’us d’enllaços interns i externs diferents del sistema de navegació del lloc. Valora en els nodes del segon nivell, el mode de representació de l’estructura central i l’estructura de zona.



6. Navegació

Verifica l’existència d’accés des de la pàgina inicial a les estructures de zones de segon nivell de navegació. Analitza si és adient el sistema de navegació (índexs, mapes, enllaços interns d’hipertexte, menús, visites guiades...) respecte de l’estructura del lloc. Valora els recursos de navegació (cercadors interns, menús..), la facilitat de navegació. Considera la seva claretat, facilitat d’aprenentatge i consistència. Incorpora un cercador intern? Quines dificultats observes?



7. Disseny

Estil del disseny (innovador o convencional). Característiques de la interfície. Presència de metàfora/es, el seu ús i la seva eficàcia. Considera altres alternatives més adients. Descripció i adequació a l’audiència. Utilització dels gràfics: funcional o decorativa. Qualitat del tractament gràfic. Grau de coherència entre les diferents pàgines de la web. Compatibilitat amb els diversos navegadors.



8. Ajudes

Identifica i valora els sistemes d’ajuda usats en el lloc Web. Valora les funcionalitats dels sistemes d’ajuda. Suggereix el possible ús de sistemes d’ajuda complementaris o alternatius.



9. Interactivitat

Valora el nivell d’interactivitat que ofereix el lloc Web als usuaris, més enllà del sistema de navegació. És adequat? Que modificaries?. Mecanismes de "Feedback" (e-mail, llistes de discussió, formularis). Presència de publicitat. Tipologia



10. Usabilitat i accessibilitat

Valora el temps de càrrega de la pàgina (lent, ràpid,etc).Valora la usabilitat del lloc (principis d’interacció). Valora l’accessibilitat del lloc (visibilitat en diferents navegadors, mida de les pàgines i arxius associats, requeriments de plug-ins i/o versions específiques del navegador, ús de descripcions per a imatges i arxius d’audio, etc).



Tipologies de web


  • Homepage o Pàgina Personal és aquella publicada per una persona a títol individual. És freqüent que incorporin una titlla (~) a la URL. Exemple: pàgina personal de Ted Nelson
  • Web informacional: és la que té per objectiu presentar informació factual. Moltes d’aquestes pàgines són promogudes per les administracions públiques o les institucions educatives. Algunes poden ser patrocinades per empreses d’altres estan especialitzades en cercar informació com els buscadors. Exemples:Diccionaris, directoris, horaris de transports, dades estadistiques, etc.
  • Web noticiari és la que té com a objectiu primari difondre informació d’actualitat. Exemples:USA Today, CNN
  • Web comercial: és la web d’empresa que pretén fer marketing o vendre els seus productes o serveis. Exemples:Amazon, Abacus.
  • Web d’opinió impulsada per una organització que vol influir en l’opinió pública. Exemples: Democratic Party, Republican Party
  • Web acadèmica: pròpia de les universitats o institucions educatives. Exemple: Enginyeria La Salle
  • Comunitat Virtual: Espai Web on es promou la participació i la comunicació de les persones (membres de la comunitat) per diversos canals: pàgines personals, xats, llistes de discussió, MUD's, etc. Exemples: Geocities, Ciudad Futura
  • Web lúdica: Espai web de contingut bàsicament lúdic amb la possibilitat de jugar on-line. Exemples: AuroraMUD, Medina
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.eupmt.es/~rauporjo
AranDanDarÀ

AranDanDarÀ


Nombre de missatges : 231
Data d'inscripció : 09/02/2008
Edad : 37
Ubicació : Cabrils

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDl Maig 05, 2008 7:45 pm

Wink Merci Shicou!
Tornar a dalt Ir abajo
http://ultra.eupmt.es/~navferar/
mind
Admin
mind


Nombre de missatges : 224
Data d'inscripció : 21/01/2008
Edad : 35
Ubicació : mind's world

Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitimeDt Maig 06, 2008 9:42 am

Wueno penya, potser a ningu li serveix ja, pero aqui teniu la practica, fet per mi i per el senyor Lemur. Espero que a algu li serveixi!


Cita :
Pràctica 4.2. Anàlisi i valoració de recursos de navegació, disseny i continguts a la Web

1. CARACTERITZACIÓ

Aquest portal web és purament comercial. L’objectiu primari, i amb el que s’han evocat tots els esforços de disseny, és la venda de components informàtics de la pròpia empresa. No hi ha cap tipus d’anuncis que no siguin sobre productes Dell.

La navegació s’inicia amb la tria del producte que ens interessa. Una vegada clicat ens apareix un desplegable on hem de triat a quin “target group” pertanyem. Això és així degut a la diferenciació que fa l’empresa, en quan a tracte de clientes, entre: Usuaris domèstics, Petites i mitjanes empreses, Grans corporacions i Administració pública. Una vegada identificat com a un grup determinat s’obrirà el portal corresponent, poden accedir a uns producte o a uns altres depenent de la tria.

2. Indentificació.
Com en la majoria de portal Dell.es s’identifica clarament gràcies al logotip corporatiu de color blau:

El logotip ocupa poc espai, però és suficientment representatiu com per no passar desapercebut i identificar el lloc web perfectament.

L’actualització de la majoria de les dades es instantània, ja que tenen un sistema informàtic automatitzat molt complex. Fent que els preus variïn en quasi a temps i les ofertes a temps real. L’ informació es 100% fidedigne, ja que la pròpia empresa n’és la font.

3. Suport.
L’empresa Dell és una de les personificacions més clares de l’ús comercial d’Internet. Aquesta companyia des dels seus inicis ven exclusivament per via Telefónica i Internet. Des de fa molt anys es troba al cim de les vendes d’informàtica, lluitant any a any amb HP, el seu rival directe. Per tan Dell ha demostrat la viabilitat d’Internet en quan a venda de productes.

4. Formats.
Dell.es es caracteritza per la seva senzillesa. És un portal preparat per ser visualitzat en qualsevol resolució de pantalla a partir de 800 x 600 píxels. En resolucions superiors el portal queda centrat i no es re-escala, no obstant no perd estructura.

La senzillesa també és demostra amb l’escàs contingut multimèdia. Les imatges i el text, per sobre de tot, ocupen el lloc més destacat. Les petites animacions estan reservades per algun anunci, en format flash, o una seqüenciació d’imatges, en la presentació d’un determinat producte.

Les imatges majoritàriament es mostren en tampany petit, no obstant, en els productes destacats ens brinden la possibilitat d’ampliar-les.

5. Hipertext.
Al ser un portal corporatiu de l’empresa Dell, enfocat a la venda per Internet, no hi ha enllaços externs a la pròpia empresa. El enllaços interns entre pàgines del propi portal es fan a través de clicar imatges o text amb hipervincle, diferenciat per l’ús de color blau corporatiu.


6. Navegació
La navegació per la pagina es realitza sense problemes ja que tot està molt ben indicat, organitzat i simplificat.

La pàgina està estructurada en un menú superior que està destinat bàsicament a la comunicació de l’usuari amb l’empresa (compte de l’usuari, contacte, etc.) i en un menú inferior format per les categories dels productes representades amb una foto i el seu corresponent nom. Al posicionar el cursor sobre cada categoria apareix un submenú per a especificar el ús que vols donar al producte i a partir d’aquí poder dirigir-te cap a una secció encara mes concreta.

Al costat dret del menú inferior hi trobem petit menú sobre les possibles solucions que ofereix la web davant de problemes amb els seus productes.

Incorpora un cercador intern que esta situat sobre el menú superior i que et permet buscar en tota la web o en una categoria especificar.

7. Disseny
Ens trobem davant d’una pàgina molt ben estructurada, amb una interfície gràfica molt minimalista que bàsicament utilitza els colors blau (color del logotip de l’empresa), blanc i gris. La combinació d’aquest colors li dona una aire de modernitat a la web, factor necessari per a tota web de productes tecnològics, ja que sempre es vol ser el més avançat. També utilitzen el color verd per indicar el preu dels seus productes. El color verd ha sigut molt ben escollit perquè l’identifiquem amb coses positives i ens fa pensar inconscientment que es un bon preu. Pot semblar una tonteria, però si estigues el preu de color vermell ja no ens cridaria tant l’atenció.

La pagina consta de moltes fotos per així poder relacionar ràpidament els seus productes.

8. Ajudes
Apart d’un panell de recerca, també hi ha un menú d’ajuda sobre possibles problemes o dubtes a l’hora de comprar un producte. El panell de recerca et permet buscar en categories concretes o en tota la web.

Jo no hi afegiria res mes, trobo que les ajudes són completes. Hem de pensar que es tracta de la pàgina web d’una multinacional de hardware i que, per tant, et donarà totes les ajudes possibles per a resoldre els teus dubtes, ja que aquesta es l’única manera de seguir sent una de les empreses més importants del sector a nivell mundial.

9. Interactivitat
Consta d’una excel·lent interactivitat. L’usuari pot fluir per la web sense cap tipus de distracció negativa, ja que els anuncis que hi apareixen son únicament d’ofertes sobre productes de la pròpia empresa i estan perfectament integrats en d’interfície. És a dir, son anuncis que es veuen però no molesten.

10. Usabilitat i accessibilitat.
La pàgina es carrega de manera molt ràpida degut a la seva interfície gràfica. És un portal preparat per ser visualitzat en qualsevol resolució de pantalla a partir de 800 x 600 píxels. No requereix cap pluggin addicional al navegador, ja que les animacions no estan fetes amb flash; són imatges en format JPEG que amb l’ús de scripts creen petites animacions.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.eupmt.cat/~rovcasna
Contenido patrocinado





Pràctica 4! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctica 4!   Pràctica 4! Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Pràctica 4!
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Practica 3 - Diagrama polar circular
» PRACTICA

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
EUPMt - GMA2007 :: 1B :: Guionatge-
Canviar a: